Beren op de weg

16 april 2016 - Kalambáka, Griekenland

verlaten-macedonieUitgezwaaid door de eigenaar van hotel Glam gingen we vanochtend op pad voor de rit Skopje - Kalambaka. We lieten de mooie gele velden van Macedonië achter ons en gingen richting Thessaloniki.

Ook nu hield de snelweg na een aantal kilometers op en ging het verder berg op en berg af. Onderweg weer de nodige stops waarbij we, in een enkel geval, een eigen terras hadden.eigen-terras

Na de grens van Macedonië en Griekenland gepasseerd te zijn ging het weer vlot. Ter hoogte van Thessaloniki konden we de hoogste berg van Griekenland, de besneeuwde Olympus, zien liggen.

beren-op-de-wegOpeens werden we gewaarschuwd voor beren op de weg! Maar dat viel gelukkig mee.

De laatste 40 kilometer van de rit ging het de snelweg af richting Kalambaka.

KLIK OP DE FOTO'S voor een groter exemplaar.

En plotseling waren ze daar, de Meteora. Indrukwekkende rotsformaties met de kloosters er tegen aan en boven op. Vanuit het hotel Doupiani hebben we een schitterend uitzicht. meteora1

Morgen onze laatste rit totdat we de voorlopige eindbestemming Lefkada bereiken. Het weer laat ons nog steeds niet in de steek. Het was vandaag tussen de 24 en 27 graden. Ook vanavond weer met korte mouwen op het terras gezeten. Heerlijk!

1. Melanie:
    16 april 2016
    Ik vind ook dat er meer foto's moeten komen.
    :- )
  2. Desiree van Ravestijn:
    16 april 2016
    Prachtig, en morgen nog een rit en dan kunnen jullie heerlijk 6 weken als Grieken leven haha.
    Heerlijk! Enjoy

Xxxjes en liefs van ons drieën.
  3. Jannie:
    17 april 2016
    mooi jo goede camera wim die hw is leuk meer fotos de huis camera doet het nog goed doei tot de 21mei met de vetzamo rose