Weer boven water....

20 mei 2016 - Lefkada, Griekenland

Het is al even geleden dat we van ons hebben laten horen. In de tussentijd hebben we allerlei leuke dingen gedaan. Op dinsdag 26 april kregen we voor een week bezoek van Melanie, Peter en Biko. Zij kwamen voor het eerst op Lefkas en wilden wel eens zien waar hun ouders het altijd over hadden.Aankomst Melanie, Peter en Biko

We hebben ze verschillende dingen van het eiland laten zien en beleven. Bijvoorbeeld een bezoek aan Nidri en Lefkasstad. Toevallig was er hier Pasen en hebben ze de viering van het Grieks-Orthodox Pasen kunnen zien. Met een optocht in Lefkasstad. Ook hebben een rondje eiland gemaakt richting Agios Nikitas en het mooie strand van Katisma. Ze hebben nog een bootje gehuurd en zijn een dagje rond de eilandjes wezen varen.

Porto KatzikiOp 30 april zijn we een dagje met de Nidri Star mee geweest. Een tocht naar het prachtige Porto Katsiki en het eiland Keffalonia.

Op dinsdag 3 mei vertrokken zij weer richting het koude Nederland. Met hetzelfde vliegtuig kwamen toen Jolanda en Senna aan. Dit was een verrassing voor Joke.

Ook met hen hebben we een aantal leuke dingen gedaan zoals naar de waterval, het mannetje met de dikke boom en natuurlijk Agios Nikitas en het strand van KatismaKatisma. Tussendoor lekker gegeten en gedronken in de verschillende tavernes die het eiland rijk is. Op 10 mei vertrokken ook zij weer naar het, nog steeds, koude Nederland.Lekker...

De rest van de vakantie zijn we nu met z'n tweeën. Op 8 mei was het Moederdag. Deze dag geen gebruikelijke visites maar wel een verrassing van Melanie die een koffiemok in huis had verstopt en van Jolanda kreeg Joke een hart met Griekse tekst die ze in Nidri had gekocht.

Op 17 mei samen de verjaardag van Joke gevierd en 's avonds met Miltos en Petra uit eten geweest. Joke heeft toch nog een aantal kadootjes gekregen. Zo had Melanie nog een presentje in het huis verstopt en van Miltos en Petra kreeg ze nog een mooie halsketting. Daarnaast een groot aantal felicitaties via Whatsapp en Facebook.

Bezoekje KazazisOok hebben we nog een aantal bekenden opgezocht. Tenslotte komen we hier al vanaf 1998 dus zie je jaarlijks een aantal mensen weer terug. Erg leuk allemaal.

Op dit moment, vrijdag 20 mei, hebben we een dipje in het weer. Het regent! Maar dat is maar even. De rest van ons verblijf zal het weer zonnig zijn met temperaturen tussen de 22 en 28 graden.

Zaterdag 21 mei arriveren zus Jannie en zwager Willy voor drie weken. Zij hebben geboekt bij Villa Kazazis, één van de mooiste complexen op het eiland.
Maandag 23 mei gaan we met hen twee dagen naar het vaste land om daar nog even een aantal mooie dorpjes te bekijken. Woensdag zijn we dan weer terug op Lefkas en dat betekent voor ons bijna het einde van het verblijf hier. Ons uitzicht

Zaterdag 28 mei gaan we 's avonds rond 21.00 uur richting Igoumenitsa en stappen dan tegen 00.00 uur op de boot, richting Italië. Zondagmiddag komen we dan in Ancona aan en overnachten in Pesaro.

Tot zover onze belevenissen. Volgende week verschijnt er weer een blog.

Wil je alle foto's zien, klik dan in het menu op Foto's. Kies bijvoorbeeld het album Lefkas 2016 http://jokewim1966.reislogger.nl/foto/lefkas-2016

1. Melanie:
    20 mei 2016
    Hoi Pap en Mam,
    Zullen we nog een weekje ;-) Het was een heerlijke week in Lefkas! Genieten jullie nog maar even lekker daar. Voor je het weet zit je weer in dit kikkerlandje. Groetjes xxx dikke knuff van ons 5-jes.