De terugreis.. nog even spannend...

2 juni 2016 - Osthofen, Duitsland

Zaterdag 28 mei, tegen half acht, naar de haven van Igoumenitsa gereden. Vanaf half 10 de tickets ophalen en om half 12 aan boord. De auto had een mooi plekje op dek 7. Na een drankje (om het af te leren) zijn we onder de wol gegaan.

Op weg naar AnconaDe volgende dag niet al te vroeg opgestaan. We zouden rond half 4 in Ancona aankomen. Dit bleek half 5 te worden want de boot was een uur later vertrokken. Maar om half 5 was ie in de haven van Ancona aangemeerd en konden we naar de auto om van boord te gaan.Haven van Ancona

Maar dat liep even anders..... de accu bleek helemaal leeg! Waarschijnlijk was een deur van de auto niet goed gesloten waardoor 15 uur lang licht in de auto is blijven branden. De auto wilde niet meer starten. En omdat het een automaat is kan je 'm ook niet aanduwen.... Daar stonden we dan, op dek 7 van een boot met een auto die niet wilde starten. Het zweet breekt je uit. HELP!!

Op goed geluk de bestuurder van de (duitse) auto achter ons gevraagd of hij ons met startkabels en zijn auto kon helpen. Gelukkig kon en wilde hij dat. We hebben gewacht zodat eerst alle auto's van dek 7 waren en toen de accu's met de startkabels verbonden. Starten en hij deed het!!! Wat een opluchting, we konden van de boot!

Boekingen wijzigen - Een klein uurtje later waren we in Pesaro. Omdat we slechts overnachten is er niet al te veel te vertellen dan dat we heerlijk gegeten, gedronken en geslapen hebben. Of toch... we zagen dat het weer in Trento niet al te best zou zijn terwijl we juist een dag extra hadden geboekt om rond te kijken. Daarom 's avonds de resterende overnachtingen aangepast waardoor we een dag eerder thuis zouden zijn. Ideaal dat Booking.com

We zijn, na 6.649 kilometer gereden te hebben, terug in Nederland, in Maarssen, in ons eigen huis. Een huis wat door Desiree, onze hulp op afstand, vrolijk versierd en opgefleurd was met bloemen en ballonnen. En waar een kaart van Melanie in de bus lag. Ook hebben we verschillende reacties via Whatsapp en Viber gehad, zelfs van de kennissen uit Griekenland die ons op onze terugreis hebben gevolgd. Hartverwarmend allemaal.

We hebben het geheel een fantastische ervaring gevonden. Via Duitsland dwars door de Balkan (Tsjechië, Hongarije, Servië, Macedonië), door Griekenland van noord naar zuid, een rondtrekkende beweging via Italië, Oostenrijk en Duitsland om vervolgens weer terug te keren naar de plaats waar we op 13 april waren gestart. We zijn vele ervaringen rijker!! En hebben er weer nieuwe kennissen bij. Op naar volgende jaar of beter gezegd, de volgende keer!

groetjes van Joke en Wim

1. Erica:
    6 juni 2016
    Fijn dat jullie weer heelhuids, met auto thuis zijn. En bedankt voor het meenemen van zoveel souvenirs: zon, zon, zon!!

Tot snel! Erica.