We zijn gearriveerd!

17 april 2016 - Lefkada, Griekenland

Na een lekker ontbijt ging het vandaag richting Lefkas. We vonden het nog erg rustig in Kalambaka totdat we ons realiseerden dat het vandaag Zondag was. De rit startte in het mooie griekse landschap waar nog geen snelweg is te zien. door-het-landschap

Na 20 km konden we de snelweg op tot aan Preveza. Onderweg een paar euro aan tol betalen maar dan schiet je ook op.

DE AFHAALGRIEK - Bij Ioannina gingen we de snelweg weer af en ging het weer verder over de 'oude' weg. Langs dorpjes en tavernes die langs de wegen ruim voldoende aanwezig zijn. Eén er van is een taverne in het plaatsje Chani Terovou, waar we altijd even stoppen als we een uitstapje naar het vaste land maken, omdat ze heerlijk gegrild vlees serveren. Omdat we nog niet echt trek hadden hebben we een portie in laten pakken om het op Lefkas te nuttigen.

lefkas-aan-de-horizonRond 13.00 uur waren we dicht in de buurt van Lefkas. In de verte konden we, over het blauwe water, het eiland al zien liggen. Na een half uur zetten we voet op Lefkaanse grond en waren we snel in Paleokatouna, onze residentie de komende 6 weken. We werden hartelijk ontvangen door Miltos en Petra. Joke ging daarna meteen van het uitzicht genietenuitzicht-tuin

En ja, dat moest ook gebeuren, de auto uitpakken. We hebben het rustig aan gedaan want de temperatuur was inmiddels 23 graden. In de eerste etappe alles van de achterbank en na een rustpauze de rest uit de kofferbak.nu-de-achterbak-nog
De auto slaakte een zucht van verlichting toen ie z'n eigen gewicht weer had.

zwembad-in-de-zonOk, we duiken nu letterlijk en figuurlijk onder voor wat betreft de reislogverhalen. Althans, we plaatsen niet elke dag meer een verhaal maar zullen een aantal dingen bundelen. Voor nu, dank voor het volgen en voor de reacties. Yasou!

Joke en Wim

1. Desiree van Ravestijn:
    17 april 2016
    Heel leuk om zo jullie reis mee te volgen!! En nu lekker leven als echt Grieken.
    Doe ze allemaal de groetjes en liefs van ons drieën en ook Spiros, gorgos en agetha en Mama anna. Geniet ervan. Liefs van ons drieën. Xxx
  2. Melanie:
    17 april 2016
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ziet er heerlijk uit. Wat.... geen dagelijks verhaaltje meer. Jammer! Heel veel plezier. Het beloofd een mooie zonnige week te worden. Hebben jullie wel verdiend. Dikke Knuff van ons 5-jes xxxxx
  3. Erica:
    18 april 2016
    En dan nu...... Heerlijk genieten als een god in Fra..... eh..... Griekenland!!
    Veel plezier! En ik hoop, ondanks dat er niet elke dag een nieuw verhaal verschijnt, dat ik toch regelmatig (digitaal) mee mag genieten. Heerlijk! Groetjes, Erica.