Tussenstop Istanbul

15 april 2016 - Skopje, Macedonië

Vanochtend verlieten we om 08.30 uur het mooie hotel Park in Novi Sad om te beginnen aan de rit naar Skopje. Dit was niet de langste rit maar qua tijd werd het wel de langste rit.

ISTANBUL - De weg in Servië was prima en rustig dus dat liep voorspoedig. Weer Ruime parkeergelegenheidmooie vergezichten gezien. Zo'n 40 km voordat we bij de grens waren nog een stop voor wat eten en drinken. We hadden de gehele parkeerplaats voor ons zelf.
De naam van het restaurant was Istanbul en puur toevallig was er net een bus met Turkse onderdanen gestopt.
Joke en IzmirhanWe zaten nog geen 5 minuten of er kwam een turkse mevrouw, naar later bleek Izmirhan te heten, op ons af en begon.... Nederlands te praten. Ze had onze auto zien staan. Het bleek dat ze een aantal jaren in Nederland had gewoond maar sinds 8 jaar weer in Istanbul woonde. Ze maakte met een aantal buren uit haar wijk een rondrit door Italië en de Balkanlanden. Het was een leuk gesprek. Meteen maar met Joke op de foto gezet.

SNELWEG WEG - Toen we weer verder trokken hield opeens de snelweg op en moesten zo'n 40 km over de B-wegen verder. Dat kostte aardig wat tijd want we hadden een tijdje vrachtverkeer voor ons en dat schoot niet op. Maar uiteindelijk kwamen we weer op de snelweg naar de grens.

Grens Servie-MacedonieDaar een controle bij zowel de Servische als bij de Macedonische douane. Kostte toch weer een half uur. Maar eind goed, al goed. Om 18.00 uur waren we in Skopje en hadden het hotel snel gevonden. Hongerig als we waren meteen maar lekker gaan eten. Vanavond weer vroeg onder de Macedonische dekens hoewel.... het is hier 24 graden en al aardig warm. Het zullen wel lakens worden.

Morgen, zaterdag, de rit naar Kalambaka met de prachtige Meteora. Kloosters tegen bergen aan waar je maar niet zo naar binnen loopt.Meteora Kalambaka

1. Desiree van Ravestijn:
    15 april 2016
    Wat ontzettend leuk dat jullie die vrouw hebben ontmoet. En weer een leuk verhaal.
    Jullie zien echt een hoop dingen, nu je helemaal over land gaat...super hoor!
    Geniet er maar lekker van!
    Xxx
  2. Melanie:
    15 april 2016
    Leuk om jullie zo te volgen. Ben alweer benieuwd naar het bericht van morgen. Lijkt me erg mooi. Goede reis alvast xxx knuff van ons 5-jes xxx
  3. Jannie:
    16 april 2016
    Ziet er goed uit mooie tempratuur
    Ook de kloosters zien er mooi uit,