Lentegroen Hongarije en meer...

14 april 2016 - Novi Sad, Servië

Vanochtend weer bijtijds opgestaan voor de rit naar Novi Sad, Servië. Na het ontbijt om 08.30 uur de engines gestart voor de rit van 490 km.

SERINGEN EN HERTEN - Het grootste deel van de rit ging door een prachtig lentegroen Hongarije. Wat erg mooi was waren de bloeiende seringenstruiken die met heel veel langs een groot deel van de snelweg stonden. Ook zagen we regelmatig herten op de akkers lopen. Die kwamen uit de aangrenzende bossen om een lekker maaltje te halen.

vluchtelingen-servieNa 2 uur rijden waren we bij de grens van Servië. Hier nog een 'ouderwetse' grenspost met controle op paspoorten en het bekijken van de spullen in de auto. Gelukkig hoefden we niets uit te pakken. Wel een pijnlijk moment toen we een groep vluchtelingen bij elkaar zagen zitten.

EEN VERGISSING? - Om 16.00 uur waren we in Novi Sad en hadden het hotel snel gevonden, dankzij Tom natuurljk. We keken onze ogen uit toen we het hotel binnen gingen. Een ontvangsthal ter grootte van een half voetbalveld.

De grootste verrassing kwam nog toen we naar de kamer gingen. We hadden een gewone 2-persoonskamer geboekt voor het luttele bedrag van 39 euro. Uiteindelijk is het maar om te overnachten. bankstel-hotel-park

Toen we echter de deur van de kamer open deden dachten we: "Dit is niet de goede kamer". Wat een ruimte. Naast een enorm bed staat er zelfs een bankstel in, er is een ruime badkamer met Jakousi en nog een extra kamer met 2 bedden plus badkamer. Toch maar even nagevraagd of het de juiste kamer was. En dat was zo.

OP WEG NAAR MACEDONIË - Morgen de rit naar Skopje, Macedonië. Ook weer een ritje van zo'n 450 - 500 km. Zal wel wennen zijn wanneer we daar een normale hotelkamer krijgen....

TIP: klik op de foto's voor een groter exemplaar